Er det noget du ved, eller er det noget du tror?

Det spørgsmål har jeg tvunget mig selv og mine medarbejdere til at svare på og forholde sig til dagligt i de sidste mange år. Fordi det er vigtigt at vi tør udfordre indgroede formodninger. F.eks. kan man godt gå rundt og føle sig helt sikker på at et nyhedsbrev virker. "De kan godt lide det, vi kan ikke gøre det mere sælgende, for så springer de fra". Men er det noget du ved? Sådan helt ægte VED? Har du splittestet det? Har du været igennem en testperiode? Har du indsamlet data og kan du fremvise en fin visualisering for din chef eller ledelse? For hvis ikke... så er det altså kun noget du tror.

Derfor starter vi altid med at kigge på dine eksisterende kunder og besøgende, og laver en analyse af dem. Demografisk data og en helt masse datamining: Hvem er de, hvor kom de fra, hvordan havnede de på din hjemmeside, hvad vil de, og hvorfor går de nogen gange ud af døren igen, uden at have købt noget.